Zeilen op de Eendracht met IHC Foundation

Tijdens een zonnige dag in augustus heeft SamenDoorSamen met 13 deelnemers gezeild met De Eendracht en IHC Foundation. Het was een mooie en vooral ook avontuurlijke dag! Er was veel wind, dus het zeilen kon heel goed worden geoefend. Naast het zeilen en het werken als een team, werden er gedurende de dag veel verhalen uitgewisseld en zo kwamen verschillende werelden, dichter bij elkaar.

Stichting Zeilschip Eendracht is een gewaardeerde partner van Stichting Mano en zet zich samen met haar ruim 300 vrijwilligers in om aan jong en oud letterlijk de wind in de zeilen te bieden. In samenwerking met diverse maatschappelijke organisaties verzorgen zij reizen voor het goede doel. Regelmatig gaat SamenDoorSamen met Rotterdamse nieuwkomers aan boord voor teambuilding en netwerkactiviteiten.

‘Verbinden, luisteren naar en leren van elkaar heeft een zee aan mogelijkheden geboden voor alle deelnemers van MANO en IHC tijdens de actieve zeilreis aan boord van Zeilschip Eendracht’ aldus Karlijn van de Kamp van de Eendracht.

Bagger- en offshorebedrijf Royal IHC zet zich in om bij te dragen aan een beter leven voor mensen in nood. In 2012 werd de IHC Foundation opgericht om liefdadigheidsprojecten te ondersteunen.

Bas van Oosterhout van Royal IHC over de zeildag: ‘We hebben een geweldige tijd gehad om elkaar te leren kennen en om een luisterend oor te zijn voor de nieuwkomers. Ook hebben we samen de zeilen gehesen en genoten van een geweldige dag op zee, van het eten en het uitzicht. Onze collega’s van Royal IHC en ik kunnen terugkijken op een zeer geslaagde dag. En als je luistert naar de verhalen van de nieuwkomers van Stichting Mano, besef je weer eens wat een voorrecht het is om in Nederland te wonen.’

Dit project wordt mede mogelijk gemaakt door: