‘Wow, dit jasje staat je goed!’

Welke kledingadvies past bij een netwerkgesprek of een sollicitatiegesprek? Daarvoor kun je terecht bij Dress for Success in Rotterdam.

Want iedere sector waarin je solliciteert verwacht mogelijk weer een ander soort kleding. En welke kleuren staan je het best zodat je meteen goede eerste indruk maakt?

Eind oktober waren we vanuit Stichting Mano met vijf deelnemers op bezoek bij Dress for Success aan het Rijnhoutplein. Daar kregen we van vrijwilligers Hanneke en Tine een mini-workshop rond dit soort vragen én daarnaast een persoonlijke kledingsessie.

Nadat eerst de kleuren goed worden geselecteerd, volgt het passen om tot de mooiste combinatie van kledingstukken te komen. Al snel wordt een jasje gevonden dat echt heel goed staat en blijkt het toch best leuk om een keer schoenen met hakken te dragen. Eén setje kleding mocht elke deelnemer meenemen na een vakkundig kledingadvies van Hanneke en Tine.

Dress for Success is er voor mensen vanaf 18 jaar met een minimuminkomen die stappen willen zetten richting werk. Samen met hen wordt met zorg de perfecte outfit gekozen, die bezoekers mogen houden, om zo een goede eerste indruk af te geven.

De sessie was zeker geslaagd en met Dress for Success is afgesproken dat we de komende tijd met meer deelnemers langs zullen gaan voor de perfecte look.