Winters wandelen, warme chocolademelk en Nederlands oefenen

Winters wandelen door Rotterdam was de afgelopen weken ook onderdeel van de activiteiten die Stichting Mano organiseert voor de statushouders die op dit moment op de tijdelijke bootopvang in Feijenoord verblijven. Samen met Walking & Talking gingen zij de stad in voor een sfeervolle wandeling met warme chocolademelk, kerstmuziek en natuurlijk heel veel Nederlands oefenen.

Een mooie mogelijkheid om de nieuwe Rotterdammers vast kennis te laten maken met hun nieuwe stad en stadsgenoten en op een laagdrempelige manier te oefenen met de Nederlandse taal. Een waardevolle ervaring waar ze enthousiast op terugkijken.

Stichting Walking & Talking organiseert wekelijks wandelingen voor Rotterdammers die de Nederlandse taal willen oefenen. Enkele bewoners van de noodopvang op het schip die al een beetje Nederlands spreken, gingen de afgelopen drie weken mee op pad.

Warme chocolademelk
Afgelopen woensdag was er de Winterse Wandeling, die werd georganiseerd om het seizoen af te sluiten. Onder het genot van warme chocolademelk en kerstmuziek werd er in groepjes van vier door Rotterdam West gewandeld en geoefend met de Nederlandse taal.

Het enthousiasme was groot onder de deelnemers en sommigen zullen in het nieuwe seizoen zeker weer meelopen. Veel dank aan Stichting Walking & Talking (www.walkingtalking.nl) en https://www.linkedin.com/company/walking-and-talking/) en alle vrijwilligers!

Foto’s: Bianca de la Croix