Wethouder Moti reikt certificaten uit bij SamenOndernemen2021

De deelnemers van SamenOndernemen2021 krijgen dinsdag 29 juni in Ahoy hun certificaten uitgereikt van niemand minder dan wethouder Richard Moti (Werk en Inkomen). De afgelopen tijd is er hard gewerkt aan de financiële onderbouwing van de ondernemingsplannen en werd er geoefend met het houden van een sterke pitch.

Bijna alle deelnemers die begin april zijn gestart, zijn nog heel actief in het programma. Ze dromen van ondernemerschap als kapper, in een eigen patisserie of als meubelmaker. Studenten adviseerden de statushouders over de bedrijfsplannen en deze week kregen de deelnemers ter voorbereiding een pitchtraining in de theaterzaal van ’t Klooster (foto).

De afsluitende bijeenkomst vindt plaats in Ahoy die in het kader van het vijftigjarig bestaan een hele ruime zaal heeft gesponsord waar iedereen coronaproof weer eens in het ’echt’ bij elkaar kan zijn. Ondernemers zullen daar hun ondernemingsplan pitchen voor publiek en in gesprek gaan met de wethouder.

Tijdens SamenOndernemen2021 hebben vijftien statushouders uit (regio) Rotterdam vier maanden gewerkt aan hun ondernemersvaardigheden, netwerk en eigen bedrijfsplan. Na het intensieve traject wordt bepaald welke vervolgstappen de deelnemers het beste kunnen nemen. Ondernemers worden nog een jaar lang gecoacht.

SamenOndernemen2021 is een traject van SamenDoorSamen, onderdeel van Stichting Mano, waarin wordt samengewerkt met onder andere RBZ, Qredits en Belink. De statushouders hebben deelgenomen aan ruim twintig bijeenkomsten en kregen begeleiding van onder meer vrijwillige supporters van Webhelp.

Richard Moti is sinds 5 juli 2018 wethouder in Rotterdam namens de PvdA. Hij is verantwoordelijk voor de portefeuilles Werk, inkomen, Nationaal Programma Rotterdam Zuid (NPRZ) en EU-Migranten. ‘Hij ziet een grote uitdaging voor de stad om meer mensen aan het werk te krijgen en meer mensen uit de bijstand te krijgen. Daarbij wordt hij gedreven door een groot sociaal hart voor Rotterdam’, meldt Gemeente Rotterdam.