Week van Het Vergeten Kind

Stichting Het Vergeten Kind vraagt van 29 januari t/m 4 februari extra aandacht voor de situatie van kinderen die Foto 4noodgedwongen niet thuis kunnen opgroeien. Hoedje van Papier werkt nauw samen met Het Vergeten Kind, ontwikkelt activiteiten voor de stichting en voert deze uit, zodat de kinderen en jongeren ook zelf een stem hebben. Zo organiseren we samen met de scholen in Nederland een campagne om te laten horen dat zij de kinderen niet vergeten zijn. We organiseren een jongerenraad en maken we met de jongeren een magazine. Daarnaast produceren we een talkshow voor de televisie en kunnen kinderen deelnemen aan filmworkshops, waarvan de beste resultaten tijdens een echt filmfestival in Pathé Tuschinski worden vertoond. Tijdens een Junior Persconferentie kunnen kinderen vragen stellen aan beroemde Nederlanders die actief zijn in de kunst of sport. Tot slot zijn gedurende de hele week kinderreporters actief die verslag leggen van de week. De voorbereidingen zijn inmiddels in volle gang!