Vrijwilliger bij eenmalige activiteit

Stichting Mano is altijd op zoek naar vrijwilligers die af en toe kunnen helpen bij (eenmalige) activiteiten. Hierbij kun je denken aan de sociale of culturele activiteiten, feesten en andere bijeenkomsten.

Omschrijving
We zijn altijd op zoek naar vrijwilligers die incidenteel kunnen worden ingezet, zoals in de noodopvang waar wij activiteiten organiseren. Denk dan bijvoorbeeld aan het verzorgen van een maaltijd, een sportles of de organisatie van een kledingmarkt. Voor onze ‘dinnermatches’ zoeken we met regelmaat vrijwilligers die het leuk vinden om nieuwe Rotterdammers uit te nodigen om bij hen thuis te eten. Als ‘Vrijwilliger eenmalige activiteiten’ kun je je aanmelden voor een activiteit die bij jou past.

Tijdsinzet
Als vrijwilliger voor eenmalige activiteiten zit je niet vast aan een langere periode van werkzaamheden. Je ontvangt een uitnodiging van elke eenmalige of kortdurende activiteit die we organiseren. Dit kan een uitje zijn naar het museum, een stadswandeling , een kledingmarkt of een feest.

Tijdens deze activiteit ben je actief betrokken. Je probeert bijvoorbeeld deelnemers tijdens een wandeling met elkaar te verbinden of oefent Nederlands tijdens een tour door het museum. Soms is je hulp heel praktisch, zoals het decoreren van een zaal voor een Eritrees feest , het inrichten van een kledingmarkt, of het koken van een maaltijd.

Wij vragen:

• Een proactieve, betrokken en ondernemende attitude tijdens de activiteit;
  • Een open, nieuwsgierige houding en interesse in culturele diversiteit;
  • Iemand die kan plannen en organiseren en waar we van op aan kunnen;
  • Goede bereikbaarheid voor aanvang van en/of tijdens de activiteit.

Wij bieden:

• Begeleiding door een contactpersoon vanuit Stichting Mano;
  • Optionele deelname aan diverse trainingen en workshops;
  • De mogelijkheid ervaring op te doen in de omgang met andere culturen en om nieuwkomers op weg te helpen hun weg te vinden in Rotterdam.

Achtergrondinformatie Stichting Mano
Stichting Mano wil dat alle kwetsbare Rotterdammers kunnen meedoen in de samenleving en ontwikkelt hiervoor diverse programma´s en activiteiten. Op die manier dragen wij bij aan een Rotterdam waar plek is voor een ieder; een stad waar iedereen op een volwaardige manier kan meedoen, ook degenen voor wie dat in eerste instantie minder vanzelfsprekend lijkt.