VoorleesExpress Rotterdam zoekt nieuwe vrijwilligers!

Nieuwe gezinnen kunnen zich vanaf mei 2022 weer aanmelden voor de VoorleesExpress in Rotterdam. “Daarom hebben we ook weer veel nieuwe enthousiaste voorlezers nodig!” stelt VoorleesExpress Rotterdam, onderdeel van Stichting Mano.

De VoorleesExpress heeft als doel de taalontwikkeling en het leesplezier van kinderen én ouders te stimuleren. “Als vrijwillige voorlezer ga je twintig weken op bezoek bij een gezin om er een uur per week voor te lezen aan kinderen die opgroeien met een taalachterstand.”

Verder laat je als voorlezer ouders en kinderen kennismaken met boeken en verhalen, doe je samen taalspelletjes en verrijk je de taalomgeving in huis. “De VoorleesExpress is voor zowel gezinnen als voorlezers een bijzondere ervaring!”

Het voorlezen vraagt per gezin gemiddeld 1,5 uur per week, inclusief bibliotheekbezoek en voorlezersbijeenkomsten. “We zoeken altijd een gezin bij jou in de buurt”, stelt VoorleesExpress Rotterdam.

Heb je meer affiniteit met begeleiden en organiseren? Ook dat kan! Informeer naar de mogelijkheden om coördinator te worden van een groepje gezinnen en voorlezers.

Voor wie?
– Je bent minimaal 18 jaar.
– Je hebt affiniteit met kinderen.
– Je bent enthousiast over (voor)lezen en boeken en kunt dit overbrengen.
– Je bent minimaal één vast moment per week een uur beschikbaar (voor 20 weken).
– Je spreekt vloeiend Nederlands.
– Je hebt een open, nieuwsgierige houding en bent geïnteresseerd in sociale en culturele diversiteit.
– Je bent digitaal vaardig en bereid om met een app te werken.

Voor jou!
– Diverse workshops, trainingen en intervisiemomenten.
– Een unieke ervaring om kennis te maken met andere culturele achtergronden.
– Een gratis bibliotheekabonnement.
– Begeleiding van een coördinator of van de projectleiding.

Meer informatie inwinnen of aanmelden kan via www.voorleesexpress.nl/locatie/rotterdam.

VoorleesExpress Rotterdam wordt mede mogelijk gemaakt door: