Volledig in Arabische sferen dankzij het Arab Filmfestival

We verlieten het schip, namen de metro een paar haltes en belandden toen volledig in Arabische sferen. Twintig vrouwen van doorstroomlocatie Silja Europa brachten onlangs een bezoek aan het Arab Filmfestival in LantarenVenster. “Het was erg mooi, we hebben een geweldige tijd gehad”, vertelt projectmedewerker Dareen.

Het werd een heerlijke en bovenal ook gezellige filmavond. LantarenVenster leek wel een bioscoop ergens in de Arabisch wereld met alle mooie tapijten, de thee en de vertrouwde sfeer die er hing. Arab Filmfestival zorgde voor kaartjes met korting. “Na de film hebben we gegeten en we hebben gezongen omdat het een hele mooie dag was.”

Als Stichting Mano organiseren wij sinds juli 2023 dagactiviteiten voor rond de 1500 statushouders die momenteel tijdelijk worden opgevangen op cruiseferry Silja Europa in de Merwehaven. Gemeente Rotterdam heeft ons ingeschakeld voor deze mooie opdracht.