Update actie ‘Heel Rotterdam Helpt een Handje Mee!’

netwerk

Na het lanceren van onze actie ‘Heel Rotterdam Helpt een Handje Mee!’ begin april hebben we vele hartverwarmende reacties mogen ontvangen. We kregen van alle kanten verschillende vormen van ondersteuning, waarmee we veel gezinnen een steuntje in de rug konden geven tijdens de lockdown. De campagne is nog in volle gang, maar graag geven we een tussentijdse update over de behaalde resultaten:

• We hebben ruim 60 laptops gedoneerd gekregen om uit te delen aan gezinnen die hier niet over beschikken. Hiermee kunnen gezinnen weer in contact staan met hun omgeving en kunnen zowel kinderen als ouders online lessen volgen.
  • Er zijn vele kinderboeken en spelletjespakketten afgegeven, en inmiddels zijn ruim 250 boekenpakketjes verspreid over de gezinnen. De volgende zending staat alweer klaar dankzij een grote donatie van bevriend IT-bedrijf IT Synergy.
  • In de afgelopen weken hebben zich 85 nieuwe vrijwilligers aangemeld! Zij zijn direct aan de slag gegaan met bijlessen en huiswerkbegeleiding voor kinderen, als voorlees- en spelletjesmaatje, bezorghulp of als docent van onze online cursuscafés.
  • Met een aantal vrijwilligers en deelnemers is een mondkapjesproject gestart waarbij we uitwasbare mondkapjes maken voor de mensen die het niet kunnen betalen. Deze willen we ook gaan uitdelen aan de Pauluskerk en de Voedselbank.
  • We hebben tot nu toe ruim € 5.000 aan donaties van particulieren mogen ontvangen voor ons noodfonds. Hiermee kunnen we boodschappen- en medicijnpakketten verstrekken en verlenen we een bijdrage voor acute benodigdheden.
  • Van verschillende fondsen/financiers hebben we tot nu toe € 35.000 ontvangen waarmee we allerlei activiteiten/cursussen/trainingen in coronatijd kunnen organiseren. Denk hierbij aan vele tientallen lopende digitale taalcafés, online trainingen in praktische en creatieve vaardigheden en vele tientallen online maatjestrajecten met kinderen en volwassenen.
  • Tot slot ontvingen we afgelopen week van het Crisisfonds van Het Vergeten Kind, Kinderpostzegels Nederland en Augeo een prachtige bijdrage aan Intertoys waardebonnen die we aan 250 gezinnen in Rotterdam mogen gaan uitdelen. Hiermee bezorgen we het nodige speelplezier in de zomervakantie voor zo’n 600 kinderen die de stad niet uit komen

Zo zaten we in de afgelopen periode niet stil en dankzij alle steun konden we de nodige helpende handjes bieden. We gaan hier onverminderd mee voort, want dat blijft nog wel even nodig. Ook de gemeente Rotterdam heeft onze actie inmiddels opgepikt en met hen slaan we voor de komende periode verder de handen ineen. Met elkaar komen we verder!

Met grote dank aan:

Aegon | Alderweireld Consultancy | Allemaal Digitaal | Augeo | Bevordering van Volkskracht | Delfshaven Helpt | Elise Mathilde Fonds | Het Vergeten Kind | IT Synergy | Kinderpostzegels Nederland | Oranjefonds | RTV Rijnmond | Sint Laurensfonds | VoorGoed | Woonplus Schiedam en alle particuliere donateurs en vrijwilligers!