Tweetalige voorlezers gezocht!

Voor het programma Meer Taal Meer Kans, dat onderdeel is van de VoorleesExpress, zijn we weer op zoek naar tweetalige voorlezers, die zowel vloeiend Nederlands als Turks of Papiaments spreken. Meer Taal Meer Kans biedt ouders ondersteuning bij het tweetalig opvoeden van hun kinderen. Veel ouders vinden dat hun kinderen goed Nederlands moeten leren spreken en schrijven. Zodoende leggen zij thuis alleen de focus op de Nederlandse taal, terwijl het juist zo mooi kan zijn als kinderen meerdere talen vloeiend kunnen spreken. Meer Taal Meer Kans biedt deze ouders handvatten om hun kinderen op de juiste manier verschillende talen te leren. Hoofdzaak hierbij is structuur. Tweetalige voorlezers worden getraind in het begeleiden van ouders bij het gestructureerd aanbieden van meerdere talen.

Spreek je naast Nederlands ook Turks of Papiaments en lijkt het je leuk om vanaf september tot februari 1 uur per week voor te lezen bij een gezin thuis? Neem dan contact op via voorleesexpress@stichtingmano.nl!