‘Trots op deze moedige moeders!’

Marije van de Knaap van WaanZinnig Producties heeft de afgelopen tijd een mooie training verzorgd voor moeders en hun kinderen die deel uitmaken van ons programma SamenDoorSamen. “Ik zag de moeders groeien in vertrouwen en openheid en ze werden initiatiefrijker”, stelt Marije.

Door middel van deze training getiteld ‘De vijf talen van de liefde’ investeert Stichting Mano in moeders die net een paar jaar in Nederland zijn. “Met moeders uit zes verschillende culturen verdiepten we ons samen in de gelijknamige bestseller van Garry Chapman.”

Alleen op pad
Deelnemers geven aan dat ze het heel fijn vinden om andere moeders te ontmoeten en samen over opvoeden te praten, weet Marije door de reacties. Een van de deelnemers: ‘Als alleenstaande moeder van drie kinderen (onder de drie jaar) merk ik dat opvoeden best moeilijk en zwaar kan zijn. Zo fijn om hier andere moeders te ontmoeten die het soms ook lastig vinden.’

‘Door jouw training durf ik nu alleen met de kleine op pad te gaan’, stelt een ander.

Marije: “Als een moeder op het einde vertelt dat ze meer inzichten en ideeën heeft gekregen om haar band met haar kinderen beter te maken, voel ik me ook groeien in trots op deze moedige moeders!”