Trainingsweekend Unforgettables staat voor de deur

Stichting Mano gaat weer fysiek van start met activiteiten voor Het Vergeten Kind. Op 3 en 4 juli is er een Unforgettables trainingsweekend waarin 25 tot 30 ervaringsdeskundige jongeren worden klaargestoomd als jongerenambassadeur voor Het Vergeten Kind.

We werken met hen aan belangrijke vaardigheden voor het leven door hen deel te laten nemen aan verschillende schrijf-, presentatie-, media- en veerkrachttrainingen. Hiermee vormen zij als groep ‘The Unforgettables’ de stem voor alle meer dan 100.000 vergeten kinderen in Nederland.

Het komende weekend staan van Stichting Mano de Schrijfworkshop ‘Jouw onvergetelijke verhaal’, de workshop ‘Dat ben ik’ en ‘Mattietraining’ op het programma. Tijdens de schrijfworkshop doceert Lianne hoe je het best je verhaal kan opschrijven, bij de workshop ‘Dat ben ik’ van Suna leren de jongeren middels interviews en presentaties elkaar weer goed te leren kennen als Unforgettable en tijdens de Mattietraining Veerkracht (met professionele boksers) gaan Delano en Lisa aan de slag met het verbeteren van de weerbaarheid van de jongeren.

Het Vergeten Kind zal daarnaast zelf nog de workshops Influencer en Onvergetelijke Vragen Aan verzorgen. De workshop #influencer leert jongeren wat de doelen van Het Vergeten Kind zijn als we spreken met politiek en beleidsmakers. De Onvergetelijke vragen aan zijn dit keer voor Tweede Kamerlid Sylvana Simons van Bij1.