Taaldocent

Het beheersen van de Nederlandse taal is van groot belang om wegwijs te worden in Nederland.Als taaldocent verzorg je taallessen op A1, A2, B1 of B2 niveau aan groepjes van ongeveer acht tot twaalf volwassenen. Je helpt cursisten met de Nederlandse taal met de vaardigheden lezen, schrijven, spreken en luisteren. Per taalniveau zijn geschikte lesmethoden beschikbaar. De lessen vinden eens per week plaats in een reeks van acht tot maximaal tien lessen.

Omschrijving
Je verzorgt taallessen op A1, A2, B1 of B2 niveau aan groepjes van ongeveer 8 tot 12 volwassenen. Je helpt cursisten met de Nederlandse taal op de vaardigheden lezen, schrijven, spreken en luisteren. Per taalniveau hebben we geschikte lesmethoden beschikbaar. Als taaldocent creëer je een veilige leeromgeving, maar sluit je ook aan bij de behoeften van de cursist.

Tijdsinzet
Een lessenreeks duurt ongeveer 8 á 10 weken. De lessen vinden eens per week plaats en duren gemiddeld twee uur.

Wij vragen:

• Een goede beheersing van de Nederlandse taal;
  • Een open, nieuwsgierige houding en interesse in culturele diversiteit ;
  • Enthousiasme en geduld om anderen iets uit te leggen;
  • Ervaring of affiniteit met het aanleren van Nederlands als tweede taal;
  • Beschikbaarheid van 2 á 3 uur per week voor een periode van 8 tot 10 weken.

Wij bieden:

• Lesmateriaal voor de taallessen;
  • Een coördinator die jou begeleidt en aan wie je vragen kunt stellen;
  • Mogelijkheid tot deelname aan verschillende trainingen;
  • Je ontvangt een vrijwilligersvergoeding.

Achtergrondinformatie Stichting Mano
Stichting Mano zet zich in voor een inclusieve samenleving. Met onze programma’s willen we kwetsbare Rotterdammers in staat te stellen om als actieve burger (weer) mee te doen aan de maatschappij. Daarbij brengen wij verschillende stadgenoten op duurzame wijze met elkaar in contact.