Taalcafé Arrie feestelijk ‘afgesloten’!

Dat een taalcursus veel meer is dan alleen maar de taal leren bewijst Taalcafé Arrie. De groep kwam afgelopen vrijdag bijeen in de Cultuurwerkplaats voor een feestelijke afsluiting met certificaten en snacks en de deelnemers waren het over een ding allemaal eens: “We gaan regelmatig afspreken en elkaar niet loslaten!”

Taalcafé Arrie is sowieso bijzonder. Het was het eerste digitale taalcafé dat door Stichting Mano werd opgestart tijdens de lockdown van de coronacrisis in 2020. Met nieuwe aangemelde enthousiaste deelnemers die de taal willen leren en geen zin hadden om te wachten op fysieke lessen, bleek dit prima te werken. Tijdens het taalcafé werd gewerkt aan een zelfgemaakt kookboek met recepten van de deelnemers.

Dat was natuurlijk wennen om een echte les online te geven, ook voor onze Arrie die deze groep als NT2 docent begeleid heeft. Nadat het officiële traject was afgerond is Arrie met de dames doorgegaan en hebben ze nog om de week het taalcafé voortgezet. Inmiddels kunnen we het bijna geen taalcursus meer noemen, maar de hechte groep blijft de komende tijd gewoon samen doorleren.

Dat bewijst dat de taalcursussen van Stichting Mano niet alleen waardevol zijn voor de ontwikkeling van het Nederlands maar deelnemers ook in hun kracht zet en helpt hun (en ons) sociale netwerk te verbreden! “Dank dames voor jullie enthousiasme, gezelligheid, expertise en doorzettingsvermogen! Jullie zijn een voorbeeld voor velen!”, stelt projectcoördinator Melanie Peters.