Stichting Mano pitcht aanpak armoede

Stichting Mano is op 4 oktober van de partij tijdens het congres ‘Arm in arm tegen armoede’ in De Doelen. Lubana zal er namens de stichting en SamenDoorSamen een slimme armoede deal presenteren.

Met dit integrale programma en de hulp van honderden vrijwilligers worden statushouders ondersteund bij het leren van de Nederlandse taal, het vinden van werk, het op orde krijgen van financiën, mentale gezondheid en het opbouwen van een netwerk.

Tijdens het congres staat centraal wat Rotterdam doet om armoede te bestrijden. Vragen die aan de orde komen zijn: Wat wordt er gedaan om armoede in Rotterdam te bestrijden? Hoe kunnen we van elkaar leren? Wat willen we de komende jaren bereiken?

Gemeente Rotterdam heeft 2021 uitgeroepen tot Armoedejaar. “In dit jaar willen we initiatieven om samen te werken in de strijd tegen armoede zichtbaar maken en versterken. We noemen zulke initiatieven: Slimme Deals. De opmerkelijkste, leerzaamste en effectiefste Slimme Deals presenteren zich tijdens dit congres”, meldt Stichting Happy Motion dat het congres in opdracht van de gemeente organiseert.

Ook wordt aandacht besteed aan de toekomstagenda die Rotterdam heeft om armoede de stad uit te helpen. “We doen een oproep aan burgers, bedrijven, scholen en andere organisatie om voor, tijdens en na het congres, input voor de agenda te leveren. De eerste resultaten van de Armoede Agenda presenteren ervaringsdeskundigen op het congres van 4 oktober.”

Het congres is voor inwoners van Rotterdam. “We ontvangen graag professionals uit zorg en welzijn, beleidsmakers, bestuurders, ouderen, jongeren, vrijwilligers en ondernemers”, stelt organisator Stichting Happy Motion. “Daarnaast is het congres ook bedoeld voor mensen die zelf in armoede leven.”

Ook vertegenwoordigd zijn onder meer Howie the Harp (een bijzondere opleiding voor ervaringsdeskundigen), Voedseltuin Rotterdam, Vrienden van Voedselbank Rotterdam, Link2work, Warm Rotterdam, Stichting MAIT, Happy Motion, Talentfabriek010, Jumbo, Dress for Success en RTV Rijnmond.

Meer informatie is te vinden op: www.erisgenoeg.nl/congres.