Staat ons congres al in jullie agenda?

UPDATE: Het congres ‘Nieuwe Rotterdammers: Denken Doen Beslissen Mee!’ dat wij gaan organiseren in Debatpodium Arminius wordt verplaatst naar 16 juni 2022. Vrijwel al onze energie en tijd gaat nu naar de opvang en ondersteuning van vluchtelingen uit Oekraïne. Het organiseren van een groot evenement is hier op dit moment niet mee te combineren.

September is al weer bijna voorbij, oktober en november gaan ook altijd razendsnel, dus voor je het weet is het al weer december en tijd voor….ons congres Nieuwe Rotterdammers Denken Doen Beslissen Mee! Staat het al in de agenda?

Het congres is uitgesteld naar donderdag 7 april 2022, van 9.30 tot 17.00 uur, in Debatpodium Arminius. Het programma, de bijbehorende timetable en een aanmeldknop om alvast een plek te reserveren op deze interactieve en interessante dag, zijn in de maak en volgen binnenkort.

De thema’s van het programma zijn ook bekend: Gezondheid en Arbeidsparticipatie. Nu gaat de commissie deze thema’s verder uitwerken en op zoek naar sprekers die een interessante bijdrage kunnen leveren.

Het congres gaat over de vraag hoe het Rotterdamse werkveld nog beter kan aansluiten bij de belevingswereld en de vraagstukken van statushouders zelf. Daarover willen de ervaringskundigen graag in gesprek met alle Rotterdammers die in het thema geïnteresseerd zijn.

De commissie van ervaringsdeskundigen bestaat uit Rotterdamse statushouders die zijn opgeleid binnen het integrale programma SamenDoorSamen (onderdeel van Stichting Mano) waarin zij hun ervaringsdeskundigheid bijschaven tot expertise om deze op professionele wijze in te zetten bij het helpen van nieuwe Rotterdammers. Dit doen zij als co-trainer, coach, spreker, dialoogpartner of cultural mediator.