Speciale Computerwijk cursus in de Tarwewijk

Na de voorjaarsvakantie is een speciale Computerwijk cursus gestart voor een groep dames van House of Hope. House of Hope is een sociaal initiatief in Rotterdam Zuid. Honderden vrijwilligers en wijkbewoners zetten zich, onder leiding van een klein team van professionals, in voor een betere wijk. Op verzoek van House of Hope hebben we een op maat gemaakt lesprogramma ontwikkeld. Vanuit House of Hope is duidelijk aangegeven welke computerkennis belangrijk is voor deze specifieke groep vrouwen. Verschillende opdrachten uit de reeds bestaande cursussen van Computerwijk zijn samengevoegd en nieuwe opdrachten zijn geschreven en toegevoegd.

In het buurthuis van House of Hope in de Tarwewijk (Charlois) is op maandag 6 maart de eerste les gestart. Tijdens deze eerste les hebben de leergierige dames geleerd hoe ze een mail kunnen doorsturen en hoe het werkt om bijlages te ontvangen, op te slaan en te versturen. Een hoop informatie, maar het is alle cursisten gelukt om de opdrachten goed te voltooien. In de komende lessen komen nog diverse andere onderwerpen aan bod, zoals het typen van een CV, internetbankieren, DigiD en het maken en gebruiken van een Facebook-profiel.

De dames krijgen elke maandagmorgen les van Computerwijkdocenten Julio en Luuk. Daarnaast zijn elke week ook Annette en Syta aanwezig, twee begeleiders van House of Hope. Samen met de vrijwillige docenten ondersteunen zij de vrouwen bij het maken van de opdrachten op de computer. We wensen de docenten, begeleiders en cursisten nog heel veel plezier tijdens deze nuttige cursus, waarbij de cursisten de kans krijgen om hun computerkennis verder te ontwikkelen!