SamenUit en Rotterdams Philharmonisch Orkest slaan handen ineen!

Ons deelprogramma SamenUit is een hele mooie samenwerking gestart met het Rotterdams Philharmonisch Orkest dat vrijkaarten beschikbaar stelt voor onze deelnemers. Zo gingen we de afgelopen weken, samen met Rotterdamse nieuwkomers en vrijwilligers al naar twee mooie concerten en er staat nog meer op het programma!

Op Goede Vrijdag 8 april gingen we met twintig deelnemers naar de Matthäus-Passion en op 11 mei waren wij aanwezig in De Doelen bij het Herdenkingsconcert met muziek van Mahler. De deelnemers en vrijwilligers waren onder de indruk van het orkest en de muziek.

Ontspannen
Veel deelnemers zijn druk met hun nieuwe levens opbouwen en hebben af te rekenen met stress die het gevolg is van zorgen over dit nieuwe leven of over familie en vrienden die zijn achtergebleven in de landen die zij hebben ontvlucht. Dan is het fijn om even de gedachten te kunnen verzetten en te kunnen ontspannen bij mooie muziek.

De komende maanden zullen wij nog meer concerten bijwonen als onderdeel van SamenUit. Tijdens SamenUit bezoeken nieuwkomers samen met vrijwilligers onder meer concerten, musea en theater om de stad te leren kennen, te netwerken en Nederlands te oefenen. Binnenkort staat er ook een bezoek aan het Rijksmuseum op het programma.

Doe mee als vrijwilliger!
Vrijwilligers zijn nog van harte welkom. Dus heb jij één keer in de maand 2 uurtjes tijd? En vind jij het leuk om activiteiten te ondernemen, nieuwe Rotterdammers te leren kennen en Nederlands te oefenen? Meld je dan aan als vrijwilliger via mosab@stichtingmano.nl of 0682793760.