Rotterdammers gezocht voor nieuwe dinermatches in februari en maart

Na het succes van eerdere dinermatches organiseren we nieuwe etentjes in februari en maart. Wie vindt het leuk om de tijdelijke bewoners van de opvangschepen in Rotterdam thuis uit te nodigen voor een gezellig diner? “Na zo’n avond kwamen de statushouders vaak vol verhalen terug.”

Op dit moment verzorgt Stichting Mano in opdracht van Gemeente Rotterdam activiteiten voor de tijdelijke bewoners van opvangschepen voor vluchtelingen in de Parkhaven, Schiehaven, Maashaven en Spoorweghaven.

Verhalenhuis Belvédère organiseert daarnaast ook lunchmatches die Rotterdammers de kans biedt kennis te maken met de bewoners van de opvangschepen op Zuid.

Bij het organiseren van de activiteiten voor het eerste schip in de Persoonshaven maakten de dinermatches in november en december grote indruk. “Het was heel bijzonder om te zien dat de Rotterdammers hun huizen open stelden, voor de statushouders gingen koken en de hele avond met elkaar doorbrachten”, vertelt coördinator van de activiteiten Daphne.

Vol verhalen
“Na zo’n avond kwamen de statushouders vaak vol verhalen terug. Dit geeft veel zelfvertrouwen en eigenwaarde, dat iemand jou thuis uitnodigt en dat vertrouwen geeft.”

Voor de twee schepen op de noordoever zijn er nieuwe dinermatches op 18 en 24 februari en op 2, 10 en 17 maart. Voor de schepen op de zuidoever staan de etentjes gepland op 16 en 23 februari en op 4, 9 en 15 maart.

De diners vinden plaats om 17.30 uur. Aanmelden kan bij Daphne door een appje te sturen naar 06-30495733 of te mailen naar daphne@stichtingmano.nl. Nadat u zich heeft aangemeld nemen wij contact met u op met verdere informatie. Dank alvast!