Op weg naar werk in de beautybranche

Sinds kort is bij Stichting Mano het Beauty-traject Samen Mooi gestart. Gedurende zes tot acht maanden krijgen gepassioneerde deelnemers les in de hard en soft skills die nodig zijn om als professional aan de slag te gaan in de beautybranche. Samen met Stichting Stimulance bieden wij de deelnemers een opleiding in het kappersvak en diverse cursussen aan op het gebied van haar, wimpers en wenkbrauwen, nagels en visagie.

De laatste tijd is de beautybranche zeer populair, iedereen wil er nu in springen. Zo hebben wij ook een flinke groep vrouwen binnen ons project SamenDoorSamen die zich in deze sector wil ontwikkelen. Het is voor hen een grote droom om bijvoorbeeld straks aan de slag te gaan in de beautybranche met een leerwerkplek, betaalde baan of als ZZP-er.