Het Vergeten Kind

Deze stichting strijdt voor een veilig en liefdevol thuis voor kwetsbare kinderen in heel Nederland. Het Vergeten Kind werkt op allerlei manieren aan het versterken van zelfvertrouwen, sociale vaardigheden en veerkracht.

Sinds 2015 is Stichting Mano inhoudelijk partner van Het Vergeten Kind.

The Unforgettables

The Unforgettables is de jongerenraad van Het Vergeten Kind en bestaat uit een groep van ongeveer 35 jongeren in de leeftijd van 14 tot 21 jaar.

We organiseren activiteiten voor deze jongeren waarmee we ze zichzelf verder kunnen ontwikkelen (op sociaal-emotioneel vlak en specifieke levensvaardigheden). Ook leiden we ze op tot jongerenambassadeurs, zodat ze de stem van alle ‘vergeten kinderen’ in Nederland kunnen vertegenwoordigen.

De belangrijkste activiteiten zijn trainingsdagen en -weekenden en begeleiding van deze jongeren tijdens de jaarlijkse Week van Het Vergeten Kind.

Week van Het Vergeten Kind

Mano is ieder jaar intensief betrokken bij de Week van Het Vergeten Kind en de bijbehorende campagne.

De rol van Mano bestaat uit het bedenken en produceren van diverse evenementen, het voorbereiden van de jongeren op de campagne, het organiseren van trainingsactiviteiten in dit verband, hen begeleiden en bijstaan tijdens de optredens en het verlenen van nazorg.

Dit alles om ervoor te zorgen dat de grenzen van de jongeren zo goed mogelijk bewaakt worden en deze niet worden overschreden.

Wil je samenwerken of meer informatie?
Neem gerust contact op:

info@stichtingmano.nl