Gemeente Rotterdam & grote welzijnspartijen in de stad

Elk jaar voeren we grote en kleine projecten uit voor diverse diensten van Gemeente Rotterdam en andere welzijnspartijen in de stad. Zoals Pameijer, Buurtwerk/SWK Groep, WMO Radar en Indigo.

Twee projecten uitgelicht, die we in samenwerking organiseren en uitvoeren:

MenTaal ViTaal

Een samenwerking met Indigo Preventie.

Doel

De geestelijke en lichamelijke gezondheid verbeteren en zo problematische situaties voorkomen. Gericht op Rotterdammers met een laag taalniveau en met (risico op) psychische en/of stressklachten.

Werkwijze

In een laagdrempelige workshop besteden we aandacht aan de combinatie taal, voorlichtingen over geestelijke gezondheid en beweging. Aan bod komen onderwerpen zoals de werking van het menselijk lichaam, gezonde voeding, (de gevolgen van) overgewicht, de Nederlandse gezondheidszorg, omgaan met stress, ontspanning en een positieve mindset.

Gers met Geld

Een samenwerking met de SWK Groep.

Doel

Het vergroten van de financiële zelfredzaamheid van Rotterdammers met problematische schulden.

Werkwijze

Middels een taal- en rekenmodule van 8 weken werken we in groepsverband aan het verbeteren van de financiële kennis. Onderwerpen die aan bod komen zijn bijvoorbeeld post, inkomsten, uitgaven en rekeningen.

Wil je samenwerken of meer informatie?
Neem gerust contact op:

info@stichtingmano.nl