Nour Alzaman verzorgt online workshops over Levantijns Arabische cultuur

Nu ons congres is uitgesteld naar 7 april 2022 zullen we nog even geduld moeten hebben, maar in de tussentijd gaan we wel alvast aan de slag met een interessant online programma! Om te beginnen op 7 en 9 december met de workshops van Nour Alzaman over de Levantijns Arabische cultuur en het integratieproces gezien vanuit Syrische nieuwkomers. Aanmelden kan hier!

Door te leren over nieuwkomers en hun cultuur kun je beter contact met hen maken, stelt Nour. “Dat is van waarde in het dagelijks leven, maar ook op de werkvloer. Je leert over hun thuisland, het dagelijks leven in de Syrische maatschappij en de omgangsvormen binnen de Arabisch Levantijnse cultuur.”

Groter begrip
Daarnaast leren deelnemers tijdens de workshop alles over welke rol opleiding, werk en het huwelijk spelen, en welke sociale activiteiten geliefd zijn. “Na deze bijeenkomst loop je vol positieve energie en met een groter begrip voor inclusiviteit de deur uit. En bovendien leren deelnemers een paar zinnen Arabisch spreken!” stelt de commissie die het congres organiseert.

Nour Alzaman (30) is sinds 2015 in Nederland. Als Rotterdamse ondernemer startte zij ‘Arabic is simple’ waarmee zij Arabische taal- en cultuurlessen verzorgt voor mensen die met vluchtelingen werken.

De workshop van Nour is online bij te wonen op dinsdag 7 december van 12:00 tot 15:00 uur en op donderdag 9 december van 11:00 tot 14:00 uur. Per workshop is er plek voor 15 personen. Inschrijven kan via deze link!

SamenDoorSamen wordt mogelijk gemaakt door: