Nieuwe Rotterdammers: Denken Doen Beslissen Mee!

UPDATE: Het congres ‘Nieuwe Rotterdammers: Denken Doen Beslissen Mee!’ dat wij gaan organiseren in Debatpodium Arminius wordt verplaatst naar 16 juni 2022. Vrijwel al onze energie en tijd gaat nu naar de opvang en ondersteuning van vluchtelingen uit Oekraïne. Het organiseren van een groot evenement is hier op dit moment niet mee te combineren.

##

Nieuwe Rotterdammers: Denken Doen Beslissen Mee! Dat is de slogan van het congres dat Stichting Mano en SamenDoorSamen op donderdag 7 april 2022 in Debatpodium Arminius zal organiseren. De commissie van ervaringsdeskundigen is al meerdere keren bijeengekomen om het programma op te stellen en dat heeft naast de slogan ook al mooie andere resultaten opgeleverd.

Het logo van het congres, dat na een stemronde binnen de commissie werd gekozen, kunnen we namelijk ook al presenteren. Zie boven! En de eerste thema’s van het programma zijn ook opgetekend: Gezondheid en Werk & Opleiding. Nu gaat de commissie deze thema’s verder uitwerken en op zoek naar sprekers die een interessante bijdrage kunnen leveren.

Het congres gaat over de vraag hoe het Rotterdamse werkveld nog beter kan aansluiten bij de belevingswereld en de vraagstukken van statushouders zelf. Daarover willen de ervaringskundigen graag in gesprek met alle Rotterdammers die in het thema geïnteresseerd zijn.

De komende tijd zal de commissie van ervaringsdeskundigen het inhoudelijk programma van het congres vormgeven. Als er meer bekend is zullen we hier meteen over publiceren. Binnenkort zal ook de aanmelding voor dit congres van start gaan.

De commissie van ervaringsdeskundigen bestaat uit Rotterdamse statushouders die zijn opgeleid binnen het integrale programma SamenDoorSamen (onderdeel van Stichting Mano) waarin zij hun ervaringsdeskundigheid bijschaven tot expertise om deze op professionele wijze in te zetten bij het helpen van nieuwe Rotterdammers. Dit doen zij als co-trainer, coach, spreker, dialoogpartner of cultural mediator. Het congres zou op donderdag 9 december 2021 plaatsvinden, maar door de op dat moment geldende coronamaatregelen is besloten het evenement uit testellen naar 7 april 2022.

Dit project wordt mede mogelijk gemaakt door: