Nieuwe datum voor congres Nieuwe Rotterdammers Denken Doen Beslissen Mee

Het congres ‘Nieuwe Rotterdammers: Denken Doen Beslissen Mee!’ dat wij gaan organiseren in Debatpodium Arminius wordt verplaatst naar 16 juni 2022. Vrijwel al onze energie en tijd gaat nu naar de opvang en ondersteuning van vluchtelingen uit Oekraïne. Het organiseren van een groot evenement is hier op dit moment niet mee te combineren.

Eigenlijk zou het congres op donderdag 7 april plaatsvinden, maar dat is op dit moment niet haalbaar. Ook de ervaringsdeskundigen, die ook nauw betrokken zijn bij de organisatie van het congres, hebben in deze tijden hun handen vol aan de opvang van vluchtelingen in Rotterdam en het organiseren van activiteiten voor deze doelgroep.

Naast de opvang en ondersteuning van vluchtelingen uit Oekraïne houdt Stichting Mano zich in opdracht van Gemeente Rotterdam ook bezig met het organiseren van activiteiten voor vier andere opvangschepen die enkele maanden in de stad liggen aan de Spoorweghaven, Parkhaven, Schiehaven en Maashaven.

Het congres ‘Nieuwe Rotterdammers: Denken Doen Beslissen Mee!’ gaat over de vraag hoe het Rotterdamse werkveld nog beter kan aansluiten bij de belevingswereld en de vraagstukken van statushouders zelf? Ervaringsdeskundigen zullen middels presentaties, workshops en debat samen met het publiek op zoek gaan naar het antwoord op deze vraag.

Een commissie van ervaringsdeskundigen heeft een interessant programma opgesteld, gebaseerd op de thema’s Arbeidsparticipatie en Gezondheid. Sprekers zoals Leila Prnjavorac, Sander Terphuis, Enes Yigit en vele anderen zullen acte de presence geven. Meer informatie en de timetable volgen binnenkort.

Kijk voor het laatste nieuws op www.stichtingmano.nl/nieuws of meld je hieronder aan voor de nieuwsbrief.