Mooie matches in de maak bij eerste IT Netwerk Event

SamenProgrammeren organiseerde in samenwerking met Port of Oppurtunities en Code Matrix Zone het eerste IT Netwerk Event. IT-bedrijven kregen de kans om in contact te komen met nieuwe, getalenteerde junior developers op zoek naar mooie matches op de werkvloer. Bekijk ook het videoverslag van de bijeenkomst!

In totaal waren er zo’n zeventig aanwezigen waaronder vele (oud-)deelnemers van SamenProgrammeren, bedrijven uit de IT en andere geïnteresseerden. Er werd veel genetwerkt en cv’s en contactgegevens werden uitgewisseld om ook na het contact samen te kijken naar de mogelijkheden. Deelnemer Olena kreeg een contract aangeboden als junior developer bij Port of Opportunities.

SamenProgrammeren is een bootcamp die nieuwkomers in Rotterdam de kans biedt in een half jaar kennis en ervaring op te doen op het gebied van frontend en backend programmeren. Sinds de start in 2020 vergrootten op die manier al zo’n driehonderd nieuwkomers hun kansen op een baan in de IT.

SamenProgrammeren is onderdeel van ons programma SamenDoorSamen dat zich richt op kansen voor en training van Rotterdamse statushouders op weg naar een goed nieuw leven in de havenstad.