Meld je aan voor onze digitale taalcafés!

Stichting Mano is gestart met digitale taalcafés, waarin je met elkaar kunt praten onder leiding van een taaldocent. Het belangrijkste doel: in contact blijven met elkaar!

Het digitale taalcafé kan een mooie (tijdelijke) innovatieve oplossing zijn om toch contact te hebben met elkaar! In deze gekke tijden willen onze deelnemers het liefst wel aan de slag blijven met hun Nederlands. We hebben vorige week een Skype testgesprek gedaan met een groep van 7. Iedereen vond het hartstikke leuk en wil hier heel graag mee door om zo toch in contact te blijven.

Deze week zijn er twee groepen gestart onder leiding van docenten Ingomar en Francien. De docenten geven ieder een totaal eigen invulling aan hun lessen. Waar Francien schrijfoefeningen geeft waarbij de voltooid deelwoorden aan een groepje wordt uitgelegd en behandeld, bespreekt Ingomar graag het meest recente nieuws over de Coronacrisis. Nieuwe woorden zoals ‘lockdown’, ‘1.5 meter afstand’, ‘persconferentie’ komen langs. Uitdrukkingen als ‘een frisse neus’ halen worden uitgelegd. Elke cursist krijgt genoeg tijd om te spreken.

Het idee is om zoveel mogelijk deelnemers van stichting Mano (en erbuiten) te bereiken en met elkaar te verbinden.

Wat is een digitaal taalcafé?
Elke dag is/zijn er meerdere digitale taalcafés beschikbaar. Elk digitaal taalcafé heeft een docent met 4 deelnemers. Deelnemers kunnen zo toch:

· De Nederlandse taal oefenen (spreken)
· Praten over een thematisch onderwerp
· In contact zijn met anderen

Hoe aanmelden als deelnemer?
Deelnemers kunnen zich aanmelden bij hun contactpersoon van stichting Mano. Hij zorgt ervoor dat je een Skype-account hebt (als je die nog niet hebt) en dan kom je in een groep.

Hoe aanmelden als vrijwilliger?
Wil jij ook een taalcafé starten, stuur dan even een mailtje naar anouk@stichtingmano.nl. Er zijn genoeg deelnemers dus je zou elke dag wel met een groepje kunnen kletsen!

Dit project wordt mede mogelijk gemaakt door: