Mano ontvang mooie bijdrage voor strijd tegen laaggeletterdheid

Mooi gebaar: deel boekopbrengst voor strijd tegen laaggeletterdheid komt ten goede aan Stichting Mano

Pessimisme is voor losers! Dat is de titel van het nieuwe boek van Kees van Lede en Joris Luyendijk. Een boek vol scherpzinnige brieven over het bedrijfsleven, de bonusgekte, Brexit en de media. Interessante thema’s waarover beide heren hun visies en ervaringen delen. Je vraagt je misschien af: is er een link met Stichting Mano? Het antwoord op die vraag is volmondig ‘ja’.

Kees van Lede en Joris Luyendijk willen hun gedeelte van de opbrengsten van het boek namelijk ten goede laten komen aan initiatieven op het gebied van laaggeletterdheid. Van Lede is oud-voorzitter van FondsDBL en heeft het fonds gevraagd om mee te denken over een organisatie die zich inzet tegen laaggeletterdheid. Het bestuur heeft vervolgens Stichting Mano aangedragen vanwege de taalprojecten die wij ontwikkelen en uitvoeren, zoals SamenGezond. We zijn erg dankbaar en trots dat wij hiervoor benaderd zijn en als klap op de vuurpijl zal FondsDBL de opbrengsten ook nog eens verdubbelen. Wat een fantastisch gebaar!

Wij waren aanwezig bij de boekpresentatie in het raadhuis in Hilversum en kregen zo de kans om de auteurs en FondsDBL in persoon te bedanken. De opbrengsten helpen ons enorm in de strijd tegen laaggeletterdheid. Wij kunnen hiermee veel mensen een stap vooruithelpen zodat zij beter mee kunnen doen in de samenleving.

Mocht je ook een steentje bij willen dragen aan onze taalprojecten: schaf dan dit boek aan: ‘Pessimisme is voor losers’. Zegt het voort!