Mano Messenger #7: Pachachaca in Peru

Wij helpen bij Stichting Mano kwetsbare Rotterdammers mee te doen in de samenleving. We ondersteunen bij de ontwikkeling van kwetsbaar naar daadkrachtig. In de Mano Messengers lees je hoe we onze programma’s op andere manieren aanbieden tijdens de coronacrisis.

De laatste Messenger gaat over onze zusterorganisatie in Peru: Pachachaca. Op een andere manier doen we daar hetzelfde werk: want ook daar worden kinderen, volwassenen en gezinnen geholpen om zich te ontwikkelen. In deze editie laten we zien hoe de corona pandemie van invloed is op het leven in Peru, hoe het de Peruaanse gezinnen raakt en wat wij en jullie kunnen doen om deze gezinnen te helpen.

Help Pachachaca de lockdown door!
Onze oud-directeur Liesbeth Kerstens en haar man Pavel runnen gezinshuis Pachachaca in Peru, waar op dit moment 11 kinderen wonen die uit een onveilige thuissituatie komen. Pachachaca is ook een belangrijke steunpilaar voor de gemeenschap in het omringende Calca. Kinderen uit de regio komen er elke week om te leren en te spelen. Gezinnen krijgen opvoedingsondersteuning en hulp aan huis. Ook helpt Pachachaca vrouwen zelfstandig inkomsten te genereren. En in deze coronatijd zijn veel gezinnen afhankelijk van de noodhulpverlening die Pachachaca biedt.

Door de huidige coronacrisis zijn dan ook veel Peruaanse gezinnen in grote financiële problemen gekomen en zij hebben daardoor geen geld om eten te kopen. Pachachaca voorziet sinds maart van dit jaar in voedsel- en medicijnpakketten voor deze gezinnen en ook de kinderen die bij Liesbeth en Pavel wonen helpen hierbij mee. Sinds begin september is er opnieuw een zeer strenge lockdown afgekondigd, waardoor de steun van Pachachaca nog veel belangrijker wordt voor de mensen in Calca. Hiervoor hebben we je hulp heel hard nodig!

Met jullie bijdrage kunnen we voedselpakketten blijven uitdelen en helpen we deze gezinnen overleven. De ontvangen bijdragen worden 100% besteed aan de gezinnen. Voor € 3,75 kunnen we 1 persoon een week van gezond eten voorzien. En een sponsor verdubbelt alle door ons ingezamelde bijdragen ook nog eens, dus jouw euro is er 2 waard!!

Met een bijdrage naar keuze maak je een groot verschil voor deze gezinnen en kinderen! Help je mee? Dit kan via onze speciale donatiepagina: https://www.stichtingmano.nl/doneren/peru

Open in PDF-weergave >

Mano-Messenger-Pachachaca

Lees hier Mano Messenger #1 over SamenDoorSamen.
Lees hier Mano Messenger #2 over VoorleesExpress Rotterdam.
Lees hier Mano Messenger #3 over Heel Rotterdam helpt een handje mee.
Lees hier Mano Messenger #4 over Jongeren voor Mekaar.
Lees hier Mano Messenger #5 over Taalprojecten.
Lees hier Mano Messenger #6 over The Unforgettables.