Het kabinet kondigt regelmatig aangepaste maatregelen aan voor de aanpak van het coronavirus. Veel mensen hebben hier vragen over. Wat mag nog wel en wat mag niet? En waar vind je informatie in andere talen?

De basisregels zijn voor iedereen hetzelfde. Houd 1,5 meter afstand van andere mensen, was regelmatig je handen, hoest of nies in je elleboog en geef geen handen. Vermijd drukke plekken, werk zoveel mogelijk thuis en doe een test bij klachten (en blijf thuis zodra je klachten hebt!). Draag een mondkapje in openbare (binnen)ruimtes.

Pharos
Pharos heeft belangrijke en up-to-date informatie over het coronavirus verzameld op hun website. Naast info over de basisregels in vreemde talen staat er ook een heldere woordenlijst die alle termen uitlegt.

Persconferenties
Vertalingen van de persconferentie in diverse talen zijn te vinden op de site van Global Talk.

Stichting Lezen en Schrijven
In Nederland zijn er 2,5 miljoen volwassenen die moeite hebben met lezen, schrijven en/of rekenen. Stichting Lezen en Schrijven geeft informatie in begrijpelijke taal op hun website.