Leila Prnjavorac talkshowhost op ons congres!

Met trots presenteren wij Leila Prnjavorac als dagvoorzitter en talkshowhost van het congres Nieuwe Rotterdammers Denken Doen Beslissen Mee! dat wij in Debatpodium Arminius organiseren. Als presentator staat zij bekend om een fijne flow met een vleugje humor, punctualiteit en heel veel inhoudelijke kennis.

Na haar eerste grote talkshow werd Leila in de media gerecenseerd als de Oprah Winfrey van Nederland. Zij is al zeventien jaar werkzaam als allround presentator, dagvoorzitter, spreker, programmamaker en werkt daarnaast als projectcoördinator en trainer.

Veel thema’s waarmee Leila werkt matchen goed met thema van ons congres: Nieuwe Rotterdammers Denken Doen Beslissen Mee. Zo is zij veel bezig met gelijkwaardigheid, diversiteit en inclusie in de breedste zin van het woord, omgaan met grote levensveranderende gebeurtenissen, (mentale) gezondheid/weerbaarheid, gezonde leefstijl, emancipatie en vluchtelingenkwesties.

Sinds haar 21ste is Leila werkzaam in de media, onder meer als radiopresentator en talkshowhost bij FunX en adviseur van NOS Headlines, de voorloper van NOS op 3. Ze was al regelmatig te gast bij talkshows op radio en tv, zoals De Wereld Draait Door, Met Het Oog op Morgen, De NieuwsBV, en is te zien in het Canon van Nederland van Het Klokhuis, aflevering Veelkleurig Nederland.

Ook in (online)kranten en tijdschriften, zoals de Volkskrant, NRC, AD, Elsevier, Linda, Flair, The Optimist, deelt ze vaak haar verhalen om aandacht te vragen voor belangrijke kwesties en levensgebeurtenissen. Dit doe zij daarnaast ook via het Landelijke en Haagse 4&5 mei Comité. Bij de Nederlandse Vereniging voor de Verenigde Naties (NVVN) zet zij zich als ambassadeur goodwill in binnen- en buitenland in om aandacht te vragen voor Kinder- en mensenrechten en gelijkwaardigheid.

Op dit moment maakt ze samen met Stagehuis Schilderswijk en jongeren de Podcast School des Levens, over het leven van jonge mensen in de stad Den Haag, waar veerkracht, levenslessen en inspiratie centraal staan. Als spreker en gastdocent in het onderwijs werkt zij wekelijks met kinderen en jongeren van alle niveaus en alle leeftijden en volwassen om deze thema’s bespreekbaar te maken en hen voor te bereiden op het maken van goede keuzes.

In haar persoonlijke en werkende leven heeft Leila het nodige meegemaakt, wat zij knap om weet te zetten in kennis en kunde, waardoor theorie en praktijk hand in hand gaan en het weten ook voelen wordt. Ze weet grote gebeurtenissen en kwesties behapbaar te maken en van klein naar groot te werken.

Een krachtige vrouw die kwetsbaarheid en authenticiteit hoog in de vaandel heeft. Leila: “Onze kern als mens is liefde, en ik geloof dat liefde en vrede twee begrippen zijn die meer worden wanneer je hen deelt. Delen is vermenigvuldigen, daar begint en eindigt in het leven alles mee.”

Dit project wordt mede mogelijk gemaakt door: