Kippenvelmomenten bij concert Mike Boddé

Mensen uit de noodopvang, waaronder Oekraïners en statushouders, hebben het concert van Mike Boddé bijgewoond in De Kunsthal. Dat zorgde voor kippenvelmomenten toen een meisje uit het publiek ook een nummer speelde en het Oekraïens volkslied werd gespeeld.

Vanuit opvanglocatie De Volendam vertrokken er twee bussen naar De Kunsthal, die vrijkaarten beschikbaar stelde. Collega Iryna nam de rol van tolk waar om de communicatie tussen de artiest Boddé en het publiek goed te laten verlopen. Ze deed het echt fantastisch en was van grote toegevoegde waarde!” stelde medewerkers van De Kunsthal na afloop.

Mike Boddé gaf tussendoor uitleg over de stukken die hij speelde, een mix van eigen en bestaand werk. Het zijn soms swingende, soms stemmige (eigen) stukken, soms jazzy soms Poppy soms klassiek. Ook speelde hij een paar stukken die geïnspireerd zijn door de vreselijke oorlog.

Na afloop van het concert was iedereen welkom om de tentoonstellingen te bekijken, en/of een kop koffie of thee te drinken in het Kunsthalcafé. De Kunsthal trakteerde.

Kunsthal Rotterdam, Pianoconcert van Mike Bodde voor Oekraïense vluchtelingen, 10 mei 2022. Foto’s Marco De Swart