Kinderen hebben het druk bij Mano in de zomervakantie!

Er is deze zomervakantie echt van alles te doen voor kinderen bij Stichting Mano. Eerder werd er al geklommen in de bomen bij Fun Forest, was er kickboksen met Jamshid en waren er verschillende creatieve workshops. Recent werd het kunstfestival bij SKVR bijgewoond, was er een bezoek aan We Are Animals in de Kunsthal, een workshop platen mixen van DJ Jürgen Bouman én een bezoek aan Belevenisboerderij Schieveen!

Bij SKVR gingen de kinderen mee op een creatieve ontdekkingsreis door het pand. Hier konden zij aan de slag met muziek, dans en fotografie en media. Er was van alles te beleven. Maar even lekker neerploffen in zitzakken voor een film of je goed uitleven in de speel- en/of knutselruimte behoorde ook tot de mogelijkheden.

Bij Stichting Mano werd een spelletjesmiddag georganiseerd in de tuin. Kinderen konden er naar hartenlust kleuren of even lekker met de bal spelen of een potje Twister doen.

Verrassend was het bezoek aan de expositie We Are Animals in de Kunsthal. De tentoonstelling gaat over de verschillende kanten van de relatie tussen mens en dier, maar uit ook de bewondering voor en de viering van dieren als wonderlijke en o zo herkenbare wezens. “We waren onder de indruk van beren in hele mooie kleuren en een konijn met ontzettend lange hangoren.”

Heel cool was de workshop dj-en want hoe doe je dat eigenlijk: twee goede nummers aan elkaar draaien? We leerden het van Jurgen Bouman die professioneel dj is. “We leerden draaien en mixen! Echt heel leuk!”

En als kers op de taart was er begin deze week ook nog eens een bezoek aan Belevenisboerderij Schieveen waar we met zijn allen in een huifkar naartoe gingen! “We hebben geitjes en kippen gevoerd, ponyritjes gedaan, tractor gereden en geklommen en geklauterd op strobalen!”

Door op het juiste moment het goede knopje in te drukken mix je twee nummers mooi door elkaar!

Zelf plaatjes draaien als een echte dj! Dat is hartstikke leuk

Lekker creatief tijdens het Kunstfestival van SKVR.

Of even swingen met een van de dansdocenten.

Spannende dieren bij de expositie We Are Animals in de Kunsthal.

Een konijn met enorm lange hangoren in de Kunsthal!

Klimmen, klauteren en chillen op strobalen in de stal bij Belevenisboerderij Schieveen.

We hebben de kippen gevoerd…

…en de pony geborsteld en een ponyritje gemaakt!

Hier gaan we de geiten voeren.

Een potje Twister in de tuin bij Stichting Mano.