De Inburgerking op bezoek bij Mano

Op dinsdag 14 januari kwam de Inburgerking een bezoekje brengen aan Stichting Mano. De televisiemakers willen in beeld brengen hoe het is om als statushouder te moeten inburgeren aan de hand van een luchtig en humoristisch thema. Hoe kun je immers het best een taal leren? Volgens de Inburgerking is dat door te zingen. We geven de Inburgerking niet helemaal ongelijk, want een taal spelenderwijs en actief leren is de beste manier om informatie te laten beklijven.

Tijdens de opnames bij stichting Mano kreeg een jonge Eritrese statushouder een Nederlandse les waar hij het nummer ‘Dromen zijn bedrog’ van Marco Borsato leerde zingen. De vragen ‘Waarom is Nederlands nu zo moeilijk om te leren’ en ‘Wat doet stichting Mano allemaal om statushouders te begeleiden’ werden beantwoord. De Inburgerking wil zijn volgende opnames ook bij stichting Mano doen.

De Inburgerking is een tv-serie op OPEN Rotterdam. Elke aflevering leren we een statushouder kennen die op zoek is naar werk, net werk heeft gevonden, of eigen bedrijf opstart. De Inburgerking probeert deze mensen verder te helpen of zoekt juist uit wat de succesformule is om aan een baan te komen als statushouder of een eigen bedrijf te beginnen. De serie heeft als doel kijkers te laten inzien hoe lastig het is om als statushouder aan een baan te komen.

Dit project wordt mede mogelijk gemaakt door: