Hosts gezocht voor nieuwe dinnermatches in Rotterdam

Dinner Friends is op zoek naar Rotterdamse hosts die een persoon of familie met een vluchtelingenachtergrond een avond thuis willen uitnodigen om samen te eten. “Deze laagdrempelige ontmoeting is ontzettend waardevol en zorgt voor een mooie start voor de nieuwkomer in de stad!”, stelt het initiatief van Stichting Mano.

Op dit moment zijn er matches in de maak voor mensen die tijdelijk in hotels en op schepen worden opgevangen in Rotterdam. Naast de reguliere diners organiseert Dinner Friends ook speciale Iftar matches nu de ramadan weer van start is gegaan.

Wie zich aanmeldt als ‘host’ of ‘gast’ wordt gematcht en vervolgens wordt er samen met Stichting Mano een datum geprikt. “Als host haal je jouw gasten op omdat de nieuwkomers nog niet altijd wegwijs zijn in de stad. Als de gasten worden opgehaald is er altijd iemand van de stichting bij de ontvangst en hij of zij is gedurende het diner bereikbaar voor vragen.”

Nieuwkomer Hazem (eerste foto hieronder) na zijn dinermatch in Rotterdam: “Bedankt voor deze mooie avond! Het is het beste wat ons is overkomen sinds we hier zijn. We hadden een geweldige tijd en we zijn erg dankbaar voor dit fijne initiatief en hopen nog meer soortgelijke kansen te krijgen.”

Meer informatie inwinnen en aanmelden kan hier.