Honderden winterjassen, Susan Bijl tasjes én een kerstboom!

Ze maken heel wat los, de activiteiten voor de statushouders op het tijdelijke opvangschip in de wijk Feijenoord. Voor de kledingmarkt werden tweehonderd winterjassen gedoneerd en ook nog eens twee honderd Susan Bijl tasjes! En er kwam ook nog iemand een kerstboom brengen!

Met dank aan Stichting Rotterdamse Uitdaging en TedNex Textielherwaardering kon iedereen bijna wel twee winterjassen uitkiezen tijdens de kledingmarkt die afgelopen vrijdag plaatsvond op het schip aan de Persoonskade. Dankzij Susan Bijl hebben alle tijdelijke bewoners nu ook een hip tasje van dit mooie Rotterdamse merk.

Er bleven zelfs tasjes over om ook alle vrijwilligers van de noodopvang met een exemplaar te verblijden. Bijvoorbeeld de vrijwilligers (zie foto’s hieronder) die de nieuwe Rotterdammers onlangs thuis uitnodigden voor een diner.

En vanuit de diners bij de Rotterdamse families zijn nog veel meer mooie vriendschappen ontstaan. Zo kwam een van hen een kerstboom brengen voor de bewoners van het schip. De bewoners hebben de boom mooi versierd zodat het er ook aan kerstsfeer niet meer ontbreekt.

Eerder konden de statushouders, die binnenkort doorstromen naar een woning in Rotterdam, al terecht bij Dress for Success Rotterdam voor individuele kleedsessies zodat iedereen er weer mooi en lekker warm bijloopt.

De nieuwe Rotterdammers wilden heel graag iets terug doen voor Rotterdam en alle mooie initiatieven uit de wijk. Daarom staken de statushouders de handen uit de mouwen om perenbomen te planten in een park nabij het opvangschip. Open Rotterdam kwam langs om er een mooie reportage van te maken.