Honderd prachtige exemplaren van Max en de maximonsters!

Dat is nog eens een geweldige gift! VoorleesExpress Rotterdam, onderdeel van Stichting Mano, mocht afgelopen week honderd prachtige exemplaren van Max en de maximonsters ophalen bij Boekhandel Van Rietschoten. “Hier kunnen we heel veel gezinnen heel blij mee maken!”

De kinderboeken werden gedoneerd door een vast klant van deze prachtige boekhandel in IJsselmonde: Teun Koorevaar. Als voorzitter van Stichting Neeltje Buis werkte hij jarenlang samen met Stichting Nieuw Thuis Rotterdam een samenwerking die voortkwam uit zijn contact met de directie van Stichting De Verre Bergen.

Deze contacten motiveren Teun om jaarlijks een boek te doneren waar kinderen van Syrische vluchtelingen plezier van konden beleven. Een traditie die hij inmiddels in ere houdt in samenwerking met Boekhandel Van Rietschoten. Gert-Jan van Rietschoten (foto) overhandigde ons vorige week de enorme stapel boeken.