Hoe werkt netwerken in Nederland?

Wat is netwerken eigenlijk? Gaat dat in Nederland nu echt zo anders als in de rest van de wereld? Hoe kun je via via contact leggen en hoeveel persoonlijke dingen deel je? Die vragen stonden centraal tijdens de tweede netwerkwandeling met de Rotterdamse Uitdaging, deelnemers van SamenDoorSamen en Rotterdammers met een groot netwerk.

Deze keer combineerden we het met een rondleiding en koffie op zeilschip de Eendracht, inmiddels al een paar jaar een fijne partner van Stichting Mano. Het was flink koud op de Erasmusbrug en op de Eendracht, maar onderweg en binnen bij de warme koffie werd goed gebruik gemaakt van de mogelijkheden om nieuwe contacten te leggen.

Vooraf hebben we met de deelnemers een training ‘netwerken’ georganiseerd met onder meer aandacht voor de opvolging nadat het contact is gelegd. En daarna hebben we het geleerde natuurlijk in de praktijk gebracht. We kijken uit naar de warmere edities van de netwerkwandelingen in de lente en naar de het verder laten bloeien en groeien van het netwerk.