Helpende handjes, donaties en spullen zeer welkom!

Lieve mensen,

Het coronavirus zet de wereld op zijn kop. Voor echt iedereen is dat zo, en dus ook voor de kwetsbare Rotterdammers waar wij ons als Stichting Mano voor inzetten. Vele vrijwilligers melden zich bij ons aan met de vraag of ze iets kunnen betekenen. Dat is hartverwarmend om te merken! Tegelijk wordt ook heel duidelijk hoeveel mensen juist nu op ons rekenen, hoe klein hun reserves en netwerken zijn, hoe snel ze in de eenzaamheid verdwaald raken, hoe de nieuwe onzekerheden hen bezighouden en direct (verder) in de problemen duwen. Er is dan ook meer dan genoeg om te doen en nieuwe helpende handjes verwelkomen wij met alle liefde, evenals donaties van verschillende aard (zie hieronder waar we behoefte aan hebben).

Bij het rondbrengen van boodschappen, medicijnen en boekenpakketten onder onze deelnemers hebben we vastgesteld dat velen van hen niet over een laptop of tablet beschikken. En juist nu zijn deze onmisbaar voor zowel de cursussen als de begeleidingstrajecten die Mano aanbiedt. De eerste laptops, Ipads en kinderboeken hebben we al mogen ontvangen en dat is geweldig! Maar er is meer nodig. De hulpvragen nemen snel in aantal toe en we willen deze graag de hand bieden. We kúnnen dit ook, want er staan vele mensen van ons team en honderden vrijwilligers klaar om de handen uit de mouwen te steken. Help jij ons ook een handje?

We hebben dringend de volgende zaken nodig:

• Nog meer helpende handjes – Meld je hier aan als vrijwilliger
  • Donaties in de vorm van apparatuur en materialen (laptops, tablets, smartphones, kinderboeken, spelletjes)
  • Free publicity voor onze campagne (hulp bij verspreiden van onze actie over je netwerk)

Ben je niet in de gelegenheid om je tijd te doneren? Een geldelijke bijdrage voor ons noodfonds is altijd van harte welkom! Doneren kan via het donatieformulier of via dit betaalverzoek.

Heb je vragen of wil je even overleggen? Dat kan via een belletje aan de bij jou bekende contactpersoon van onze stichting of via handjehelpen@stichtingmano.nl.

En als je andere, creatieve suggesties hebt waarmee we kwetsbare Rotterdammers een handje kunnen helpen, dan horen we dat uiteraard ook graag. Hopelijk bereiken we hiermee zoveel mogelijk helpende handen om kwetsbare Rotterdammers door deze ontwrichtende tijden heen te helpen.

Alle sterkte, gezondheid en liefde gewenst en alvast heel veel dank voor jullie medewerking!

Team Stichting Mano