Groep 8 kan dit jaar schitteren in eigen film met BN-ers

Het Vergeten Kind biedt de mogelijkheid voor groep 8 om te schitteren in de eindfilm ‘Onvergetelijk’ samen met Johnny de Mol, Angela Schijf en Jamai Loman.

Het Vergeten Kind biedt scholen het allerleukste alternatief voor de afscheidsmusical van groep 8: de eindfilm ‘Onvergetelijk’! Een echte veertig minuten durende speelfilm, gemaakt door de hele klas. Extra leuk is dat hiermee tegelijk Het Vergeten Kind gesteund wordt. En dat ambassadeurs Johnny de Mol, Angela Schijf, Jamai Loman en andere bekende Nederlanders een gastrol spelen in de film!

Eindfilmpakket
Scholen kunnen het Eindfilmpakket aanschaffen via hetvergetenkind.nl. Met dit complete pakket kan de klas zelf aan de slag. Het opnemen van de Eindfilm gebeurt met een tablet of een goede smart Phone. Het monteren van de opnames gebeurt met een laptop en voilà: klaar is de eigen Eindfilm die op de afscheidsavond van groep 8 in première gaat.

Lekker makkelijk!
Elke klas kan de Eindfilm maken, ook al is er geen ervaring met film maken. De opnames kunnen het hele schooljaar opgenomen worden, wanneer het uitkomt. Dit duurt in totaal ongeveer 4,5 dag, een dagdeel per scène. Het monteren duurt gemiddeld drie tot vijf dagen. Kinderen kunnen zelfstandig aan een scène werken en ouders kunnen betrokken worden door filmdecors te maken, kleding te verzorgen of te helpen bij het monteren. Zo kan iedereen op zijn eigen wijze actief mee doen!

Het verhaal
Groep 8 hoort dat hun klasgenoot, die in een opvanglocatie in de buurt woont, moet verhuizen naar een andere stad en dat hij hierdoor niet bij de afscheidsavond aanwezig kan zijn. Groep 8 vindt dit vreselijk en laat het er dan ook niet bij zitten. Deze helden komen in actie voor hun klasgenoot en onder andere Johnny De Mol, Angela Schijf en Jamai Loman helpen hen daarbij.

Hoe helpt dit Het Vergeten Kind
Een deel van de opbrengst van dit project gaat naar Stichting Het Vergeten Kind. Daarnaast vindt de stichting bewustwording over de problematiek van kwetsbare kinderen in Nederland belangrijk. Algemeen Directeur Joep Verboeket zegt hierover: “Met de Eindfilm kan een hele klas zich inzetten voor een hele grote groep kwetsbare kinderen in Nederland en leren ze dat veilig opgroeien niet vanzelfsprekend is. Maar bovenal is het superleuk dat ze samen veel lol beleven tijdens de opnames, dat ze ervaren dat opkomen voor een ander een goed gevoel geeft en dat de première van de eindfilm in aanwezigheid van de trotse ouders een onvergetelijk afscheid wordt van hun basisschoolperiode.”

Het Vergeten Kind
Het Vergeten Kind zet zich in voor de ruim 100.000 kinderen die opgroeien in gezinnen met meervoudige problematiek. Bij ruim 55.000 gaat het zodanig mis, dat thuiswonen niet meer mogelijk is. Als kinderen verwaarloosd en/of mishandeld worden, tekent dit hun verdere leven. Het Vergeten Kind strijdt voor een Nederland waarin elk kind zich écht kind voelt, zich goed ontwikkelt en volwaardig meedoet in de maatschappij. We organiseren activiteiten en projecten die een directe positieve invloed hebben op het leven van kwetsbare kinderen. Maar we ondernemen ook initiatieven om hun situatie duurzaam en structureel te verbeteren.