Gers met Geld krijgt tips van gemeente

De eerste reeks Gers met geld is feestelijk afgerond. De cursisten hebben in totaal tien weken les gehad van vrijwilligster Marijn Slot over taal met als thema goed met post. We kunnen terugkijken op een geslaagde cursus met gemotiveerde deelnemers.

Tijdens de lessen wordt aandacht besteed aan welke post belangrijk is en welke niet. “Hoe zorg ik dat belangrijke post die ik niet begrijp toch goed afgehandeld wordt zodat ik niet in de financiële problemen kom”, verklaart coördinator Melanie.

Tips
Ter afsluiting was de gemeente Rotterdam er met een presentatie over waar je allemaal op moet letten als je vanuit je uitkering gaat werken. “Hoe ga je een contract aan of zeg je juist een baan op en wat heeft dat voor invloed op een uitkering. Heb je daar wel recht op en welke andere veranderingen hebben invloed op je uitkering?”

Alle aanwezigen hebben een certificaat ontvangen voor hun inzet en als bewijs van deelname en van wat ze allemaal hebben geleerd.

Gers met Geld is een initiatief van Buurtwerk Alexander dat Rotterdammers samen met Kwadraad vanuit een traject bij de Kredietbank helpt financieel zelfredzaam te worden of te blijven. Deelnemers volgen in een periode van zes tot elf maanden een persoonlijke leerroute, opgebouwd uit diverse modules en activiteiten, gericht op bijvoorbeeld gedragsverandering, taal of budgetteren.

Voor Gers met Geld verzorgen wij de taal- en rekenmodule ‘Taal op het gebied van financiën’. Wij faciliteren een vrijwillige docent, ontwikkelen het lesmateriaal en verzorgen de les. Sinds 2019 werken wij samen met Gers met Geld.