Expats kunnen zich thuis voelen door anderen te helpen

Thuis voelen in Rotterdam is een belangrijk doel van het programma van Stichting Mano en SamenDoorSamen. Expats zijn niet direct onze doelgroep, maar ook zij kunnen hierbij soms een steuntje in de rug gebruiken. En nog mooier is het als zij meer meedoen in de stad door anderen te helpen.

Dat zou dan bijvoorbeeld kunnen via Stichting Mano door via vrijwilligerswerk een maatschappelijk bijdrage te leveren. Misschien kunnen zij – en het bedrijf waar zij of hun partner voor werken – een bijdrage leveren aan ons programma.

Deze ideeën werden onlangs besproken door studenten Cam, Kathelijne, Teodora en Ariska van Rotterdam School of Management van Erasmus University (RSM-EUR) die met support van hoogleraar Lucas Meijs (Volunteering, Civil Society & Businesses) de komende twee maanden de mogelijkheden op dit gebied gaan verkennen en de inzichten met Mano gaan delen. En het zou zo maar kunnen dat er een mooi voorstel voor een pilot uitrolt.