Even alleen maar genieten bij Jeugdvakantieland!

Springkussens, draaimolens en waterpret. Kinderen van vluchtelingen die momenteel op cruiseschip de Volendam verblijven konden zich even lekker uitleven bij Jeugdvakantieland waar Stichting Mano hen mee naartoe nam. “Het was genieten en iedereen kon even vergeten wat de reden is dat ze hier zijn”, vertelt coördinator Iryna.

Animo was er genoeg! De bus zat helemaal vol met vijftig kinderen en hun ouders en samen gingen we op pad voor dit uitje. “Het werd een bijzondere dag”, stelt Iryna, “en wat is er veel te doen bij Jeugdvakantieland! Het is echt enorm groot met verschillende kermisattracties, springkussens, buiten zwemmen en glijden, knutselen, schaken, echt te veel om op te noemen.”

Eén groot feest
Iedereen was super enthousiast zowel de kinderen als de ouders. Iedereen kreeg consumptiemuntjes voor een frietje en een drankje. “Het was een groot feest en iedereen was helemaal uitgeput toen we buiten weer op de bus stonden te wachten.”

Vorige week ging er al een bus naar Duinrell wat ook hartstikke leuk was. Volgende week staat voor de tweede keer Jeugdvakantieland op het programma. “En daarna komt er nog een groot sport- en spelevenement voor kinderen aan in Rotterdam Zuid!”