Essent doneert tablets in coronatijd

Afgelopen week nam onze collega André Hendrikse op het hoofdkantoor van energiebedrijf Essent 20 refurbished tablets in ontvangst. Deze zijn bestemd voor deelnemers van SamenDoorSamen, het integrale begeleidingstraject voor Rotterdamse statushouders.

Mano heeft het afgelopen half jaar veel van haar activiteiten omgezet in digitale werkvormen. Een groot deel van onze deelnemers heeft echter geen beschikking over een goede computer of tablet, of heeft onvoldoende middelen om er zelf één te kopen. Dankzij Energiebedrijf Essent kunnen 20 deelnemers van ons programma SamenDoorSamen nog beter gebruik maken van bijvoorbeeld ons digitale aanbod aan trainingen en taalcafés. André nam de tablets in ontvangst op het hoofdkantoor van Essent in Den Bosch – uiteraard met gepaste anderhalve meter afstand. Deze tablets worden door SamenDoorSamen-teamlid Mohamed Salat Abdulahi verdeeld onder de deelnemers met uitleg over het gebruik.

Veel dank aan Essent, in het bijzonder Heidi Peeters en Rami Salem. En ook dank aan Eva Huson van Refugee Talent Hub voor haar verbindende rol in deze. Refugee Talent Hub heeft een netwerk van werkgevers en vluchtelingen en brengt deze partijen dichter bij elkaar, met betaalde banen als doel. Energiebedrijf Essent maakt onderdeel uit van dit netwerk.