Enthousiaste voorlezers gezocht voor VoorleesExpress op Zuid

Voorlees Express Rotterdam zoekt enthousiaste vrijwilligers die willen voorlezen in Rotterdam Zuid! De vrijwilligers van de VoorleesExpress lezen wekelijks thuis voor bij gezinnen met kinderen van 2-8 jaar met (het risico op) een taalachterstand.

Er zijn momenteel veel gezinnen in Rotterdam Zuid die nog wachten op een voorlezer. “Heb jij affiniteit met kinderen en ben je enthousiast over boeken en (voor)lezen? Heb je interesse in mensen met diverse achtergronden en spreek je vloeiend Nederlands? Meld je dan nu aan!” stelt VoorleesExpress Rotterdam.

De VoorleesExpress heeft als doel de taalontwikkeling en het leesplezier van kinderen te stimuleren. Als voorlezer lees je wekelijks voor aan kinderen die opgroeien met een taalachterstand. Je leest twintig keer een uur voor bij het gezin thuis, op een vaste avond en tijd.

Als voorlezer laat je ouders en kinderen langzaam wennen aan interactief voorlezen, boekjes en verhalen. Met het gezin kijk je hoe het voorlezen het best past in hun thuissituatie. Je wordt daarbij begeleid door een coördinator. De VoorleesExpress is voor zowel gezinnen als voorlezers een bijzondere ervaring!

Het voorlezen vraagt per gezin gemiddeld 1,5 uur per week, inclusief bibliotheekbezoek en voorlezersbijeenkomsten.

Wij vragen
– Je hebt affiniteit met kinderen;
– Je bent enthousiast over (voor)lezen en boeken en kunt dit overbrengen;
– Je bent minimaal één vaste avond per week beschikbaar om een uur bij een gezin voor te lezen;
– Je spreekt vloeiend Nederlands;
– Je hebt een open, nieuwsgierige houding en bent geïnteresseerd in sociale en culturele diversiteit.

Wij bieden
– Een workshop Interactief Voorlezen;
– Intervisie met andere voorlezers;
– Een unieke ervaring om samen met een gezin de taalontwikkeling van kinderen te stimuleren en de taalomgeving in huis te verrijken;
– Een gratis bibliotheekabonnement;
– Intensieve begeleiding van een coördinator.

Lijkt dit je leuk en wil je meer weten? Stuur dan een mailtje naar kim@stichtingmano.nl