Eerste certificaten cursus programmeren uitgereikt

Thuiszitten vanwege het coronavirus bood ook mooie kansen om kennis op te doen en nieuwe skills leren. Binnen ons programma SamenDoorSamen gaven we de afgelopen maanden twee online cursussen Frontend Programmeren, waarbij diverse programmeertalen aan onze deelnemers (voornamelijk statushouders) worden geïntroduceerd.

Inmiddels mochten we de eerste twee groepen van deze cursus hun certificaat uitreiken! Na weken studeren, soms dag en nacht doorwerken, veel opdrachten maken en oefenen beheersen zij nu de talen HTML/CSS/JavaScript /Bootstrap/Ajax/J.query en hebben zij vaardigheden ontwikkeld op het gebied van MERN Stack zoals MongoDB, Express.js, React and Nodejs.

Nu helpen wij hen verder met de volgende stap; mogelijk een stage, het verbreden van hun netwerk, digitale´bakkies pleur´met IT professionals, een werkplek en er is een plek voor hen in ons vervolgprogramma voor Back-end!

Wij zijn trots op onze studenten en blij dat wij dit mooie programma hebben kunnen aanbieden in tijden van corona.

Het project is een succes en er zal dan ook een nieuwe groep starten in augustus.