Druk, druk, druk met taalles, Rotterdam ontdekken en… schaatsen!

De statushouders op het opvangschip in Feijenoord hebben het druk. Natuurlijk met taallessen en Rotterdam ontdekken, maar ook met skateboarden en jawel: schaatsen op ijs!

Skateland is echt om de hoek en een goede buur, zo blijkt. Elke week kunnen de tijdelijke bewoners van het opvangschip daar terecht om er op maandag te leren skateboarden en op donderdag te leren inlineskaten. “Het is een hele mooie verbinding zo!” stellen de coördinatoren van de activiteiten.

Kledingmarkt
Vorige week waagden enkele statushouders zich ook al op het ijs van Schaatsbaan Rotterdam en dat ging hartstikke goed. Weer anderen kozen voor de kleedsessie bij Dress for Success, een bakworkshop bij Patisserie Tima of een workshop Mozaïek bij Mosaic Art Studio.

Op dit moment wordt er kleding ingezameld op het schip aan de Persoonskade want morgen is er een kledingmarkt zodat iedereen er weer mooi, maar vooral ook lekker warm, bijloopt. Op het programma staan verder nog diners bij Rotterdammers thuis, taalwandelingen, computerles, bokslessen en nog veel meer. Volgende week worden er perenbomen geplant in een nabijgelegen park om iets terug te geven aan de wijk Feijenoord!

Welkom in Rotterdam
Stichting Mano organiseert in opdracht van Gemeente Rotterdam activiteiten voor de statushouders die momenteel op het tijdelijke opvangschip verblijven. Binnen korte termijn stromen allen door naar een woning in Rotterdam. Meer informatie is te vinden via Welkom in Rotterdam.