Steun partnerproject Pachachaca, help mensen in Peru

Met slechts een klein bedrag een groot verschil maken

Het project Pachachaca in Calca wordt gerund door onze oud-directeur Liesbeth en haar man Pavel. Pachachaca is een partnerorganisatie van Stichting Mano en wij ondersteunen hen door het delen van onze kennis, het werven van donaties en fondsen en het genereren van publiciteit. Onder de naam Pachachaca wordt een gezinshuis gerund dat meer is dan alleen een veilige woonplek voor twaalf kinderen. Als educatief gemeenschapshuis draagt Pachachaca met ambulante hulpverlening voor kwetsbare gezinnen, buitenschoolse bijles voor kinderen en jongeren en een project gericht op het opzetten van mini-ondernemingen bij aan integrale gemeenschapsontwikkeling.

Door een opeenvolging van crises zijn Peruaanse gezinnen in financiële problemen gekomen. De pandemie zorgde ervoor dat de volledige informele economie, waar veel mensen in Peru afhankelijk van zijn, stil kwam te liggen. Toen iedereen net weer wat opkrabbelde zorgden misoogsten door klimaatverandering en toenemende inflatie door de oorlog in Oekraïne voor nieuwe problemen. Daar kwam begin dit jaar een politieke crisis bovenop toen een mislukte staatsgreep met protesten en stakingen tot gevolg het leven in het Zuid-Amerikaanse land een tijdlang volledig lam legden. Het werk van Pachachaca blijft daarom heel hard nodig en alle steun is hierbij van harte welkom!

Wilt u onze partnerorganisatie Pachachaca steunen met een donatie?

De ontvangen bijdragen worden 100% besteed aan de projecten. Met een bedrag tussen €40,- en €400,- helpen wij een gezin bijvoorbeeld om met een kleine onderneming weer eigen inkomsten te genereren en zelfstandig verder te kunnen of kunnen wij alle kinderen die deelnemen aan de bijles voorzien van goede schoolspullen. Helpt u mee? Vul dan onderstaand donatieformulier in. Hartelijk dank!

Donatieformulier

• Selecteer in het formulier bij Project: 'Peru' in plaats van Algemeen.
  • Het invullen van je persoonlijke gegevens is wel gewenst, maar niet verplicht. Via uw mailadres kunt u de driemaandelijkse nieuwsbrief van Pachachaca ontvangen.
  • Onderaan het formulier kun je je keuze maken voor het bedrag dat je wilt doneren.

Bedrag

Vóórdat je op de knop 'doneren' drukt: heb je bij Project 'Peru' ingevuld?