Donatie Allemaal Digitaal

Dankzij Allemaal Digitaal vertrokken wij vorige week met een auto volgeladen aan laptops richting Rotterdam. Allemaal Digitaal is een initiatief van publieke en private partijen om gebruikte laptops in te zamelen, zodat zoveel mogelijk Nederlanders digitaal mee kunnen doen.

De tweedehands laptops kunnen na een opknapbeurt worden gebruikt door kinderen en kwetsbare groepen. Hiermee wordt de drempel verlaagd om digitaal mee te doen. Dat gebeurt via maatschappelijke organisaties, zoals Stichting Mano.

Met deze laptops kunnen tientallen deelnemers van ons programma SamenDoorSamen – voor Rotterdamse statushouders – een flinke stap vooruit zetten met betrekking tot digitale zelfredzaamheid.

Veel dank aan Allemaal Digitaal voor de organisatie en realisatie van deze mooie donatie! Meer lezen over dit initiatief? Zie de website van Allemaal Digitaal. Of lees hier het mooie boekje De digitale drempels van inclusie, dat in januari jl. verscheen, waar een aantal van onze deelnemers aan meewerkten.