De 7de editie van De Nieuwe Rotterdammert gaat over ‘Wat kan wél!’

Hij is weer helemaal klaar! De 7de editie van De Nieuwe Rotterdammert! Afgelopen maanden werd er door de redactie hard gewerkt aan een krant over het thema: Wat kan wél tijdens corona in Rotterdam! De journalisten vroegen Rotterdammers wat zij allemaal nog wel kunnen doen en ontdekten dat er tijdens de coronatijd een mooi opleidingsprogramma Ervaringsdeskundigheid van start is gegaan bij SamenDoorSamen. Ook bleek dat VoorleesExpress Rotterdam alles uit de kast heeft gehaald om te kunnen blijven voorlezen. De krant wordt gemaakt door statushouders tijdens de workshop Krant maken van SamenDoorSamen, een project van Stichting Mano. De deelnemers gebruiken journalistiek om de taal te oefenen, met Rotterdammers in gesprek te raken, de stad te ontdekken en zichzelf te presenteren en profileren als enthousiaste en gemotiveerde Rotterdammers die er wat van willen maken in hun nieuwe leven.

Vakantietip

In de 7de editie verder aandacht voor een Rotterdamse verborgen parel die al wandelend werd ontdekt, de geweldige nieuwe vrijwilligers van Webhelp die bij SamenOndernemen komen helpen en motiveren en een wel zeer plezierige vakantietip: een eendaagse reis naar Belevenisboerderij Schieveen! Heel veel leesplezier! De Nieuwe Rotterdammert digitaal   Dit project wordt mede mogelijk gemaakt door: